Cim del Estanyó (2.915mts): Per la Vall de Sorteny

Punt de sortida:     Aparcament del Parc Natural de la Vall de Sorteny (1.780mts)

Dificultat:                F

Temps:                   3h de pujada - 2h de baixada

Desnivell:               1.135 mts

Croquis:

Ruta per la Vall de Sorteny

Breu descripció:

Cal arribar fins al final de la crta de Sorteny (direcció Arcalis) i aqui agafarem la pista que ens conduira fins a l'entrada del Parc Natural de la Vall de Sorteny, un indret molt bonic a la primavera. A pocs metres d'arribar al refugi de Sorteny (1.966mts) cal desviar se a la dreta i agafar el cami de l'Estanyó direcció S, pujarem per dins del bosc fins arribar a uns planells. Seguim el cami cap al S i arribem al Estany de l'Estanyó (2.338mts), des d'aqui cambiarem de direcció NE i per unes fortes pendents pujarem a dalt de la carena "Serra del Rellotge" (2.462mts). Una vegada que siguem aqui dalt el cami s'intueix sense problemes direcció SE.

Altres rutes:

- Cresta del Estanyó F+ - I+ algun tram exposat fins a desde la collada de Ferreroles

- Un classic anar al Pic de la Cabaneta (2.864mts), Pas de la Serrera i Pic de la Serrera (2.912mts) baixant per la normal de la Serrera

- Descens o ascens des de Canillo per la Vall del riu mes llarg pero molt bonic

- Al hivern i amb optimes condicions descens de la cara N per al corredor central MBE - S5

Vistes a la carena des del Cim del Casamanya fins al Cim de l'Estanyó

Tema: Ascensió al Estanyó (2.915mts)

Estanyó

Dijor | 30.03.2013

Us aconsello de fer la circular descrita en el croquis de la pagina. Estanyó, Cabaneta i Serrera es pot fer en un mati anan per feina.

Dijor | 16.12.2012

Un classic de la vall de Sorteny, el puguis per on vulguis sempre et quedaras amb les ganes de repetir-lo