Cim del Coma Pedrosa (2.942mts): Per la via normal

Punt de sortida:          Entrada al Parc Natural de la Vall del Coma Pedrosa, Arinsal (1.560mts)

Dificultat:                     F+ (llarg)

Temps:                        4h de pujada 2,5h de baixada

Desnivell:                    1.382mts

Croquis:

Ruta per la via normal

Breu descripció de l'ascensió:

Cal deixar el vehicle en l'aparcament inferior de l'estació d'esqui d'Arinsal, i seguir la pista de terra fins a l'encreuament (1.750mts) amb el cami del Coma Pedrosa (GRP) i el GR-11A que puja al Pla de l'Estany. A partir d'aqui pujarem per dins del bosc d'Aïgues juntes fins arribar al Grau de Coma Pedrosa (1.900mts). Seguim el cami en direcció O sempre a l'esquerra del riu fins arribar al Collet de Coma Pedrosa (2.223mts), aqui podem veuré el refugi guardat del Coma Pedrosa i l'estany de les Truites. Seguim direcció O per la Pleta del Coma Pedrosa, fins a girar a la dreta direcció N i pugem per unes fortes pendents fins a les Basses de l'Estany Negre (2.592mts) i mes amunt l'Estany Negre (2.630mts). En aquest punt tenim dos alternatives per coronar el cim la primera es seguir direcció N fins arribar a la Collada del Forat de Malhiverns i pujar per l'aresta SE (mes tecnic), la segona consisteix abans d'arribar a l'estany Negre trencar a mà dreta per anar a buscar la ample aresta NE (via normal). Un cop al cim (2.942mts) podem baixar completant el cercle proposat anteriorment.

Altres rutes:

- Descens per al Forat dels Malhiverns, Pla de l'Estany i aparcament

- Pujar al Pic de Baiau (2.886mts) fer la cresta del Malhiverns PD-III , Pic de la Roca Entravessada (2.928mts) i el Medecorba (2.914mts) descens per la collada dels Estanys Fourcats i el Pla de l'Estany.

- Descens cap al Port de Baiau, pujar a l'Agulla de Baiau (2.860mts), Pic de Sanfons (2.889mts) baixar fins a la Portella de Sanfons i un cop aqui anem cap al Estany de les truites ,descens per la via normal

Pic del Coma Pedrosa (2.942mts)

Tema: Asenció al Coma Pedrosa (2.942mts)

Coma Pedrosa

Dijor | 03.11.2012

Magnifica sortida!! Bon ambient al cim principal d'Andorra