Cresta del Thoumasset:

Estacionament:          Aparcament de la Vall de Sorteny, Crta d'Arcalis - Ordino Principat d'Andorra

Punt de sortida:          Pic del Port Siguer (2.638mts)

Punt d'arribada:          Pic del Thoumasset (2.742mts)

Dificultat/max:             PD- / II+

Temps:                       1,5h d'aproximació + 1h de cresta + 2h de baixada

Equipament utilitzat:   No cal encordar-se, possiblement un cordino si aneu amb gent poc experimentada

Aproximació:

Cal pujar per la Vall de Rialb en direcció al Port Siguer (2.395mts), un cop al Port disfrutem a la esplendida vista al Estany Blaou i ens dirigim cap a la dreta en direcció SE seguim la frontera Andorra-França. Continuem la llarga carena fins arribar al Pic del Port Siguer (2.638mts) trobarem algun pas de grimpada facil (I+). Un cop al cim el cami a la cresta es molt evident seguirem direcció N i caminarem per al facil cordal fins arribar a les primeres roques escalables. El primer sector es el mes tecnic perqué cal superar una barrera rocosa de 10-15mts (II+) amb bones preses. Mes endavant la cresta s'eixamble i no tornem a trobar dificultats fins al començamen del darrer sector sota el cim (II). Un cop al cim del Thoumasset el descens es  fara per la via normal fins arribar al Pas de la Soulane i cap a l'Estany Blaou que el vorejarem per la dreta, 15min mes en direcció S i ja serem de nou al Port Siguer per on tornarem a baixar per al cami de la Vall fins al aparcament.

Vistes a la cresta des del Cim del Port Siguer

Tema: Cresta del Thoumasset

No se encontraron comentarios.