Mont-Blanc (4.810mts): Per la via normal (Gouter)

Punt de sortida:       Les Houches - Chamonix (1.035mts)

Dificultat:                  PD+ (II pasos de mixte abans d'arribar al ref. du Gouter, l'aresta des Bosses aeria i 40º)

Temps:                     3 dies es pot fer també en 2 dies si estas ben aclimatat

Desnivell:                 3.775mts

Breu descripció de l'ascensió:

Durant el mes d'Agost de l'any 2010 vaig decidir anar una setmana à Chamonix a fer l'ascensió del Mont-Blanc, primer vam anar al Glacier d'Argentière i al Plateaux du Trient per poder aclimatar correctament. Durant el tercer dia vam coronar el cim de la Tête Blanche (3.430mts) per l'aresta NE (II+) i despres vam tornar a baixar a Chamonix. El quart dia vam emprendre cami cap al refugi de Tête Rousse i despres cap al refuge du Gouter, despres d'una nit courta a les 3h vam sortir cap al Dôme du Gouter i vam enfilar l'aresta des Bosses. A les 7h10 despres de patir les consequencies del vent 40km/h en tota l'aresta i les baixes temperatures vam coronar el Cim del Mont-Blanc (4.810mts).

Posta de sol des del refugi du Gouter (3.817mts)

Detall de la ruta:

1 dia:  Chamonix (Les Houches 1.035mts) - Nid d'Aigle - Ref. Tête Rousse (3.167mts)

2 dia:  Ref. Tête Rousse (3.167mts) - Ref du Goûter (3.835mts)

3 dia:  Ref du Goûter (3.835mts) - Cim del Mont Blanc (4.807mts) - Chamonix (Les Houches 1.035mts)

Tema: Ascensió al Mont-Blanc (4.810mts)

Mt Blanc

Dijor | 03.11.2012

Dia magic i inolvidable al cim dels Alps, primera experiencia com a alpinista i l'inici de un llarg cami.