Cresta de Tristaina:

Estacionament:              Crta d'Arcalis sector la Coma, Ordino - Principat d'Andorra

Punt de sortida:              Port de l'Arbella (2.601mts)

Punt d'arribada:             Pic de l'Etang Fourcat (2.859mts)

Dificultat/max:                F+ / II

Temps:                           1,5h d'aproximació + 2,5h de cresta + 2h descens

Equipament utilitzat:       El pas clau es pot vorejar si baixem una mica, per la resta no cal encordar-se

Aproximació:     Agafem el cami que porta als estanys de Tristaina en direcció al Port de l'Arbella (2.601mts), aqui comença la cresta en direcció O seguin la frontera Andorra-França. Trobarem alguns passos aeris que caldra prestar atenció (II), un cop al cim de Tristaina (2.878mts) començarem a baixar per l'aresta NE fins arribar a la bretxa d'Arcalis. Durant la baixada trobarem una facil xemeneia, i just abans d'arribar a la bretxa creuarem el pas clau (II+) molt aeri que podem evitar si baixem cap als estanys. Un cop creuat el cordal s'eixample i arribarem al pic petit de l'Etang Fourcat (2.822mts) sense trobar cap dificultat. Podem seguir en direcció NE per coronar el pic de l'Etang Fourcat (2.859mts) en terres franceses. Per al descens tornarem enrere fins arribar al pic del petit Fourcat i aqui agafarem la direcció S fins arribar al Port de Tristaina, des d'aqui baixarem als estanys per un cami marcat.

Pic i cresta de Tristaina (2.878mts) des de l'Estany de mes amunt

Fotogalería: Cresta de Tristaina

Tema: Cresta de Tristaina

No se encontraron comentarios.