Cresta dels Malshiverns:

Estacionament:           Aparcament de l'estació de les pistes d'Arinsal (sector a baix), Arinsal - Principat d'Andorra

Punt de sortida:           Pic de Baiau (2.886mts)

Punt d'arribada:           Pic de la Roca Entravessada (2.928mts)

Dificultat/max:              PD+ / III

Temps:                        3h d'aproximació + 1,5 de cresta + 3h de baixada

Equipament utilitzat:    Algun friend i un cordino de 30mts

Aproximació:  Aquest dia varem decidir de fer una ruta circular i ascendir el cim de Coma Pedrosa, Baiau, Roca Entravessada i el Medecorba, tres dels grans cims d'Andorra. Sortim del aparcament de l'estació d'esqui d'Arinsal per una pista de terra fins a l'encreuament amb el GRP Andorra i el GR-11A que puja per al Pla de l'Estany. Seguim el cami del Coma Pedrosa fins a l'Estany de les Truites, Estany Negre i pugem per l'aresta NO fins al Cim. (cami facil pero llarg). Un cop al cim (2.942mts) baixem per l'altre aresta NE fins al Port del Forat dels Malshiverns per dirigir-nos al pic de Baiau (2.886mts). Aqui comença la cresta dentada i aeri que uneix el Pic de Baiau amb el de la Roca Entravessada, el primer descens es tecnic i cal seguir el fil de la cresta (II-II+) fins a una placa amb fissura (III+) es al pas clau de la cresta. Seguim per al fil evitant les toretes i grimpant, desgrimpant (II)-(II+) fins al cim de la Roca Entravessada (2.928mts). La baixada fins a la Collada dels Estanys Fourcats es delicada ja que el terreny es molt inclinat i descompost cal presta atenció i seguir el cami per tal de no tenir que remuntar en busca de les fites. Un cop arribem a la Collada baixem seguin les marques de GR fins al aparcament.

Vistes a la cresta durant l'aproximació per dins de la Vall de Malshiverns

Fotogalería: Cresta de Malshiverns

Tema: Cresta de Malshiverns

No se encontraron comentarios.