Pic de l'Aneto (3.404mts): Per la Renclusa

Sortida:         Hospital de Benasque (1.750mts)

Desnivell:     1.654mts ascens - 1654 descens

Dificultat:      BEA S2-S3 Paso de Mahoma (I+) expo i aeri (impressiona bastant si vas a ras de forçes), amb gel i neu es delicat (II+)

Horari:          7h - 2h

Orientació:    N-NE

Breu descripció:

Vam sortir a les 3h30 del demati del aparcament de l'hospital de Benasque i vam enfilarnos per les pistes d'esqui de fons fins arribar a la Besurta. Un cop aqui vam anar cap al refugi de la Renclusa on ens vam aturar per agafar forçes, direcció al Portillon superior per fortes pendents i un fred intents "uns quants graus sota zero". En arribar al Portillon Superior (3.000mts) es va fer de dia i vam contemplar les espectacular vistes del glaciar de l'Aneto amb el cim al fons de l'imatge. El descens del portillon es una mica delicat si es fa sense crampons, un cop al glaciar vam seguir la traça marcada fins al collado de Coronas (3.311mts). Portavem 6 hores sense parar i les cames començaven a pesar, les ultimes rampes son dures i un cop al peu del paso de Mahoma vam fer un petit descans. El tram de cresta rocosa es molt aeria i exposada, cal arribari en plena forma perqué al hivern es delicat. El descens per la cara N es molt divertit i pendent (30-35º) durant una bona mitja hora. En arribar a la Vall dels Aigualluts la ruta s'aplana i es torna molt monotoma, en alguns trams cal portar a posar les pels i es llarg fins arribar al Hospital de Benasque.

Vistes del Glaciar del Aneto amb el Cim al fons

Detall de la ruta:

Tema: Pic de l'Aneto (3.404mts) per als Aigualluts

Aneto

Dijor | 15.01.2013

Quina bogeria... surtir d'andorra a les 23h30 arribar 3 hores mes tard. Ales 3h frontal en marxa i som-hi cap amunt, va ser dur de collons pero arribar a les 10h al peu del pas de Mahoma. Va ser magnific!! baixada llarga per la cara N amb neu pols sense paraules!!. Ara el que va matar va ser la remada per tots els aigualluts fins al cotxe per morirse!!! a veuré si repeteixo!! una aventura inolvidable